HomeAlko drinkyNealko drinkyTeplé nápojeFórum


Klimatické zmeny zvýšia cenu piva

O dôsledkoch klimatických zmien bolo napísané už mnoho. Novozélandský vedec prišiel však teraz so správou, ktorá tu ešte nebola: kvôli globálnemu otepľovaniu budú musieť pivári siahnuť hlbšie do peňaženky.

Tvrdí to Jim Salinger z novozélandského Národného inštitútu pre vodu a atmosférický výskum.

Dôvod? Vzrastajúce teploty majú negatívny vplyv na výnosy jačmeňa, a práve slad z tejto obilniny je najdôležitejšou prísadou pri varení piva. "Buď budú krčmy bez piva, alebo bude pivo drahšie," predpovedá Salinger citovaný agentúrou AP.

Prvý citeľný prepad vo výnosoch jačmeňa podľa neho hrozí až o 30 rokov. Pivovarníctvo sa tak bude musieť preorientovať na odolnejšie formy jačmeňa, prípadne sa spoľahnúť na drahší import z chladnejších oblastí, hlavne z východnej Číny.

Podľa riaditeľky pivovarníckeho koncernu Lion Nathan´s Liz Readovej sa slad aj cukor v dôsledku klimatických zmien už predražili.

Austrália ročne vyprodukuje 6,6 milióna ton jačmeňa, čo je napríklad trikrát viac ako Česko.

Zdroj: http://aktualne.centrum.sk/ekonomika/svet-a-ekonomika/clanek.phtml?id=1156052


Pivo


Francúzska firma Pernod Ricard kúpi vodku Absolut

Pernod Ricard zvíťazil v aukcii o kúpu najväčšieho švédskeho výrobcu alkoholu, ktorá vlastní značku Absolut.

Za švédsky štátny podnik zaplatí Francúzka firmy 5,63 miliárd eur. Švédska vláda potvrdila víťazstvo súťaže Permondu a Permond sa zaviazal že zachová firmu aj výrobu vo Švédsku. Permond zvíťazil aj napriek tomu že favoritom bola americká firma Fortune Brands. Dalej sa o kúpu uchádzali firmy bermudská Bacardi a Švédska investičná spoločnosť EQT.


Vodka pre ženy

Riaditeľ spoločnosti Deyros, výrobca vodky v Rosku Igor Volodin, sa rozhodol svojou Vodkou osloviť novú skupinu ľudí a to hlavne ženy.

„Ženy potrebujú svoj alkohol, hovorí Igor Volodin a dodáva, v Moskve mame ružové taxíky pre ženy, ľahké cigarety, ale nie je tu žiadna dámska vodka“. Pastelové farby a motívy na fľašiach navrhnutých dizajnovou spoločnosťou „Futurebrand“ majú prilákať hlavne úspešné, vzdelané a dobre finančne zabezpečené ženy. Vodka a ženy? To proste dokopy nejde! A predsa to funguje, naše polovičky sa nechávajú nalákať na pekný obal a neodrádza ich ani fakt, že pod nežnou ženskou fľašou sa ukrýva tvrdá 40% Vodka.

Vodka pre ženy